perjantai 3. huhtikuuta 2015

Elossa edelleen

Päivitystauko venähti kahteen kuukauteen - mutta en minä muuta lupaillutkaan. Voisin selittää jotain hienoa siitä, miten äiti päätti pitää sometaukoa ja keskittyä harmoniseen läsnäoloon perheen kanssa tai miten olen täällä maalaillut ja remontoinut kotia kauniiksi ja toimivaksi. Totta toinen puoli, tai ehkä noin kahdeksasosa. Yksi huone on maalattu ja loppujen tavarat kanneltu ympäri asuntoa sekalaisiin kasoihin.

Toinen syy taukoon oli se, että yritin kyllä kirjoittaa noin kuudesta aiheesta, mutta viimeistään kahdenkymmenen rivin päästä aloin ärsyttää jo itseänikin tekopyhällä besserwisseröinnillä, jolla ei oikeastaan ollut mitään tekemistä sen todellisen arjen kanssa. Kas kun onhan mulla niitä hienoja systeemeitä vaikka kuinka, mutta kun noin 100 % perheen jäsenistä sitoutuu niihin vähän vaihtelevasti. Voi ne tietysti joillain toisilla toimia oikeastikin.

Olen kirjoittanut mm. siitä, miten näppärästi ne lapset saa osallistumaan, kun on kaikki astiat kivasti tarpeeksi alhaalla vetolaatikoissa, niin voi ihan itse ottaa sieltä ja tyhjentää kätevästi tiskikoneenkin. Se on jopa muuten ihan toimiva systeemi, mutta kun Joku jättää sen laatikon aina auki, niin sinne varisee kaikki leivänmurut (joita se Joku ei tietenkään koskaan saa siivottua siitä leikkuulaudalta biojätteisiin). Ja sitten jos se Joku tönäisee sen laatikon kiinni, niin Joku toinen on laittanut laseja liian korkeaan pinoon, ja sitten pino kaatuu ja joku lasi menee rikki.

Toisaalta ehkä sitä kynnystä voisi laskea, koska enhän minä edes lupaa olla superäiti kuin teoriassa, mutta toistaiseksi olen jättänyt julkaisematta ne jutut, joita lukiessa alkaa itseäkin hävettää, ärsyttää tai ketuttaa. Mutta nyt minulla on taas kerättäväksi asti paljon hienoja juttuja, jotka ajattelin jakaa kanssanne! Pysykää kanavalla.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti